Yunan tarihçi Plutarhos “akıl doldurulacak bir kazan mı, yoksa tutuşturulacak bir ateş mi?” diye sormuş.
Günümüzde bizi yutan bilgi tsunamisi içinde, insanlara daha fazla veri sunarak onları ikna edemiyoruz, çünkü inanmak istediğimiz her şey için bir yığın destekleyici bilgi, bir tık uzağımızda duruyor.
Bir fikri satmada değişim yaratacak sorular var:
- Kök salmış bir görüşü değiştiremiyorsak ne yapacağız?
- Karşımızdaki kişiyi fikrimiz doğrultusunda nasıl merak ettireceğiz?
- Duygu birliğini nasıl yaratacağız?
- Karşımızdaki kişiyi eyleme geçmeye nasıl teşvik edeceğiz?
- Karşımızdaki kişinin hakimiyet alanını nasıl genişleteceğiz?
Bu soruların cevabını verdiğimizde, fikir satmada aklı tutuşmanın yolunu bulmuş oluruz.